Bu süreçte, annesi, babası ve kardeşi hayatını kaybetti. Yaralı olarak enkazdan çıkarılan Memilli, hastaneye kaldırıldı ve sayısız operasyon geçirdi. Halen tedavisi devam eden genç öğretmen adayı, deprem nedeniyle hayata yeniden tutunmaya çalışıyor.

Deprem Sonrası Eğitimde Engeller
Deprem öncesi, öğretmenlik yapmak için KPSS'ye hazırlanan İkra Memilli, yaşadığı travmalar nedeniyle eğitimini sürdüremedi. Enkaz altında kaldığı günlerde, sınav hazırlığı yapmak bir yana, fiziksel ihtiyaçlarını dahi karşılayamayacak durumdaydı. Yaklaşık iki ay hastanede kalan ve tedavi süreciyle uğraşan Memilli, fiziksel terapi görmekte ve hala iyileşme sürecini tamamlamaya çalışmaktadır. Bu koşullar altında eğitimine devam etmesi, doğal olarak mümkün olmamıştır.
Memilli’nin Çağrısı, Depremzedelere Özel Kontenjan
Yaşadıklarına rağmen hayata tutunmaya çalışan İkra Memilli, depremin etkilerini hala üzerinden atamamış olsa da bir yandan da öğretmenlik mesleğine adım atmak için mücadele ediyor. Ancak, depremin neden olduğu engeller nedeniyle diğer öğretmen adaylarıyla eşit şartlarda sınavlara hazırlık yapabilmesi oldukça güç. Memilli, bu zorlukların farkında olarak, CİMER üzerinden mesajlar gönderdiğini ve yetkililerle iletişime geçmeye çalıştığını belirtti. Ancak, bu çabaları henüz bir sonuç vermedi.
Memilli’nin taleplerinden biri, depremlerden etkilenen öğretmen adayları için özel kontenjan açılmasıdır. “Yaşadığımız süreç, sınav için hazırlık yapabilmemizi engelledi. Bu sebeple, benzer durumda olan diğer depremzedeler için de özel bir atama hakkı tanınmalı” diyen Memilli, bu konuda gerekli tüm evrak ve belgeleri sunmaya hazır olduğunu ifade etti.
Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Adalet
İkra Memilli, eğitimde fırsat eşitliği ve adaletin sağlanabilmesi için atılacak adımların önemini vurguluyor. “Bizler, felaketten sonra yeniden hayata tutunmaya çalışan bireyleriz. Bu zorlu süreçte, hepimizin eşit şartlarla sınavlara hazırlanması imkansız hale geldi. Bu yüzden yetkililerden tek isteğimiz, bizim gibi depremzedelere özel bir kontenjan tanınması ve haklarımızın göz önünde bulundurulmasıdır.” ifadeleriyle, eğitim hakkının ihlal edilmemesi gerektiğini belirtiyor.
Geleceğe Umutla Bakmak
İkra Memilli, bu zorlu süreçte eğitimini tamamlamış olmanın mutluluğunu yaşarken, hala hayata tutunmakta güçlük çekiyor. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünden mezun olan Memilli, mesleğini icra etmek için hazır olmasına rağmen, yaşadığı travmalar ve zorluklar nedeniyle eşit fırsatlar bekliyor. Depremzedelere yönelik açılacak özel kontenjanlar, onların eğitim hayatlarına devam etmelerini sağlayarak, bir nebze de olsa acılarının hafiflemesine yardımcı olabilir.
Eğitimde Bir Adım Atılmalı
İkra Memilli ve benzer durumdaki depremzede öğretmen adaylarının talepleri dikkate alınmalı ve onlara özel bir hak tanınmalıdır. Bu, sadece eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması açısından değil, aynı zamanda depremzedelerin hayata tutunmalarına destek olma adına önemli bir adım olacaktır. Eğitim hakkının önündeki engellerin kalkması ve depremzedelere özel kontenjan açılması, tüm depremzedelere moral ve umut kaynağı olabilir.