İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Son Dakika Videolar Gündem Bandırma-Tekirdağ tren feribot hattı hizmete girdi: İhracat ve iç ticarete büyük katkı

Bandırma-Tekirdağ tren feribot hattı hizmete girdi: İhracat ve iç ticarete büyük katkı

Balıkesir'de Bandırma-Tekirdağ tren feribot hattı hizmete açıldı. Proje, kara, deniz ve demiryolunu entegre ederek lojistik süreçlere hız kazandıracak. Peki, hat hangi avantajları sunacak? İşte detaylar...

2 Dakika
Okunma Süresi

Türkiye'nin demiryolu ulaşımına önemli bir katkı sağlayacak olan Bandırma-Tekirdağ tren feribot hattı, düzenlenen törenle hizmete girdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın öncülüğünde hayata geçirilen bu proje, kara, deniz ve demiryolunu entegre ederek çevreci ve stratejik bir lojistik çözüm sunuyor. Karşılıklı seferlerle çalışacak olan feribot, tehlikeli maddelerden savunma yüklerine kadar çeşitli taşımaları güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleştirecek.

Projenin Ekonomiye Katkıları

Bandırma-Tekirdağ tren feribot hattı, Türkiye'nin ihracat kapasitesini artırması ve bölgesel ticarete önemli katkılar sunması bekleniyor. Negmar Denizcilik Yatırım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Koç, projenin Türkiye'nin ihracatına, iç ticaretine ve milli güvenliğine büyük katkı sağlayacağını vurguladı. Koç, bu hattın "Türkiye Yüzyılı vizyonuna en uygun projelerden biri" olduğunu belirtti.

Zaman ve Maliyet Avantajı

Erdeniz feribotunun dünyada sayılı örneklerinden biri olduğunu belirten Mehmet Koç, hattın zaman ve maliyet avantajı sağlayarak ihracatçılara büyük kolaylık getireceğini ifade etti. Özellikle Ege Bölgesi'nden Avrupa'ya yapılan ihracatta büyük zaman tasarrufu sağlanacak. Bir tren vagonunun Avrupa yakasına geçiş süresi, bu proje sayesinde önemli ölçüde kısalacak.

İç Ticarette Yeni İmkanlar

Hat sadece ihracata değil, iç ticarete de önemli katkılar sağlayacak. Örneğin, Edirne'deki kömür madeninin Muğla'daki termik santrale taşınması gibi lojistik süreçler kolaylaşacak. Trakya'daki çimento üreticileri, Ege Bölgesi'ne daha kolay ve uygun fiyatlarla satış yapabilecekler. Bu sayede bölgeler arası ticaretin canlanması hedefleniyor.

Çin-Londra Hattına Entegrasyon

Bandırma-Tekirdağ hattı, aslında Çin-Londra hattına bağlanan önemli bir parça. Marmaray'dan geçen yük trenlerinin kapasitesini artırarak, Anadolu ile Avrupa arasındaki ticari emtia seferlerinin daha kolay, daha uygun fiyatlı ve daha kısa sürede gerçekleşmesine olanak sağlayacak. Gelecekte gemi sayısının artırılmasıyla bu entegrasyonun daha da güçlenmesi planlanıyor.

Marmara Denizinde Çevreci Lojistik

Yeni feribot hattı, Marmara Denizi üzerinden demiryolu-denizyolu entegrasyonunu sağlayarak kesintisiz, verimli ve çevreci bir lojistik akışı mümkün kılacak. Bu gelişme, Türkiye'nin uluslararası taşımacılıktaki konumunu güçlendirecek, ihracatımıza önemli avantajlar kazandıracak ve lojistik kapasitemizi artıracaktır. Yılda 2 milyon 800 bin ton taşıma kapasitesine sahip hat, Marmaray üzerindeki yük baskısını da hafifletecektir.

Kaynak: İHLAS HABER AJANSI
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *