Bursa Görükle Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri, Bursa'nın coğrafi işaretli ürünü kestane şekerinin üretim aşamalarını yerinde inceledi. Fabrika gezisi kapsamında üretim süreçleri hakkında detaylı bilgi alan öğrenciler, hijyen standartları ve kalite kontrol süreçleri hakkında da bilgilendirildi. Bu ziyaret, öğrencilerin mesleki bilgilerini artırmanın yanı sıra, kentin önemli bir değerini yakından tanıma fırsatı sundu.
Kestane Şekerinin Üretim Süreci
Öğrenciler, kestanenin işlenerek kestane şekerine dönüştürülme sürecini adım adım gözlemledi. Üretimde kullanılan makineler yakından incelenirken, hijyen ve sanitasyon standartları hakkında bilgi verildi. İlka Şekerleme Genel Müdürü Mümin Akgün, öğrencilere üretim süreçleri hakkında detaylı bilgi vererek, coğrafi işaretli ürünün önemini vurguladı.
İlka Şekerleme'nin Vizyonu
Mümin Akgün, Kardelen markasıyla iç pazarda önemli bir yere sahip olduklarını ve Cardelion markasıyla da başta Avrupa ülkeleri olmak üzere birçok ülkeye ihracat yaptıklarını belirtti. 50'den fazla farklı ambalajda ürün sunduklarını ve hijyen ve kalite belgelerine sahip olduklarını vurguladı. Akgün, Bursa kestane şekerinin yerel ve küresel pazarda Bursa'nın adını duyurduğunu ifade etti.
Kalite ve Güvenlik Standartları
Kalite Müdürü Ebru Aygün, üretim süreçlerinde hijyen ve sanitasyon kurallarına tam uyum sağlandığını ve FSSC 22000 versiyon 6 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi belgesine sahip olduklarını aktardı. Üretim aşamalarında her detayın bu standartlara göre kontrol edildiğini ve tüketicilere güvenli ürünler sunmayı ilke edindiklerini belirtti.
Tarihi Taş Bina ve Geleneksel İzler
Fabrikanın bahçesinde yer alan tarihi taş bina, öğrencilerin büyük ilgisini çekti. Öğrenciler, geçmiş dönemlere ait tarım aletleri ve ev eşyalarını inceleyerek, geleneksel üretim yöntemleri ile günümüz teknolojileri arasındaki farkları kıyaslama imkânı buldu. Bu ziyaret, mesleki bilginin yanı sıra kültürel farkındalığı da artırdı.
Eğitimde Farklı Bir Yaklaşım
Görükle MTAL yönetimi, bu tür etkinliklerin öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek, aynı zamanda tarihi ve kültürel mirasa duyarlılık kazandırmak amacıyla desteklendiğini vurguladı. Öğrenmenin sadece sınıf ortamında değil, yaşamın her alanında sürdüğüne inanarak, öğrencilerini aktif, bilinçli ve sorumluluk sahibi bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyor.