Kilis'te depremden etkilenen gençlerin yaşadığı travmayı hafifletmek ve onlara yeni beceriler kazandırmak amacıyla kapsamlı bir eğitim ve gezi programı başlatıldı. Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın destekleriyle hayata geçirilen proje, gençlerin psikolojik sağlamlıklarını artırmayı ve onları geleceğe hazırlamayı hedefliyor. Program kapsamında, zeka oyunlarından robotik kodlamaya, dijitalleşme eğitimlerinden afet bilincine kadar çeşitli alanlarda eğitimler verilecek.
Projenin Amacı ve Kapsamı
Proje, 6 Şubat depremlerinin ardından Kilis'te yaşayan 14-29 yaş arasındaki gençlerin yaşadığı travmatik etkileri en aza indirmeyi amaçlıyor. Toplamda sekiz ay sürecek olan program, her ay 20 gence ulaşmayı hedefliyor. Eğitimler, gençlerin 21. yüzyıl becerileri olarak adlandırılan alanlarda gelişim göstermelerini sağlayacak şekilde tasarlandı.

Eğitim İçeriği ve Uygulama
Gençler, zeka oyunları ile düşünme yeteneklerini geliştirirken, robotik kodlama eğitimleriyle yazılım süreçlerini öğrenecekler. Lego Prime setleri kullanılarak gerçekleştirilecek robotik kodlama eğitimleri, gençlerin teknolojiye olan ilgilerini artıracak ve onları geleceğin mesleklerine hazırlayacak. Ayrıca, mangala, reversi ve koridor gibi Türk zeka oyunlarıyla stratejik düşünme becerileri desteklenecek.

Göbeklitepe ve Halfeti Gezileri
Eğitimlerin tamamlanmasının ardından, gençlerin moral ve motivasyonunu artırmak amacıyla Göbeklitepe ve Halfeti'ye geziler düzenlenecek. Bu geziler, gençlerin hem kültürel mirasımızı tanımalarına hem de birlikte vakit geçirerek sosyalleşmelerine olanak sağlayacak. Bu sayede, depremin yarattığı olumsuz etkilerin bir nebze olsun azaltılması hedefleniyor.

Afet Bilinci ve Psikososyal Destek
Afet eğitimleriyle, gençlere olası afet durumlarında nasıl davranmaları gerektiği konusunda bilgi verilecek. Ayrıca, psikososyal destek konularında bilinçlendirme çalışmaları yapılacak. Bu sayede, afetlere karşı daha güçlü ve donanımlı bir gençlik yetiştirilmesi amaçlanıyor. Başvuruların başladığı programın eğitimleri Mayıs ayı içerisinde başlayacak.
