Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, etkinlikte yaptığı konuşmasında, Türkiye’nin Facebook için stratejik önemine dikkat çekerek, “Türkiye ekonomisine yatırım yapmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı. Ayrıca, 20 bin kişiye eğitim verme hedefiyle başlatılan programın, dijital becerilerin yaygınlaştırılması yoluyla iş gücüne katkı sağlamayı amaçladığını belirtti.
KOBİ'lere Dijital Eğitim İmkanı
Programın temel hedeflerinden biri de KOBİ’lerin dijital dünyada daha görünür olmalarını sağlamak. Bu bağlamda, "Boost with Facebook" adı altında oluşturulan eğitim içeriğiyle, esnaflara ve küçük işletme sahiplerine nasıl daha etkili bir şekilde dijital pazarlama yapabilecekleri anlatılıyor. Eğitimler, Facebook ve Instagram gibi platformlarda işletme sayfası açmaktan, ürünleri yurtdışına pazarlama stratejilerine kadar kapsamlı bir içeriğe sahip.

Türkiye'nin Dijitalleşmesi ve Ekonomiye Katkısı
Facebook Türkiye Kamu Politikaları Departman Başkanı Çağatay Pekyörür, dijitalleşmenin küresel ekonomik bunalımdan çıkışın anahtarı olduğuna dikkat çekti. Pekyörür, "Geleneksel medya ve reklam dünyasında küçük işletmelerin kolayca reklam verebilmesi neredeyse imkansızken, Facebook platformu ile KOBİ'ler çok daha düşük bütçelerle hedef kitlelerine doğrudan ulaşabiliyorlar" dedi.
Programın Geleceği ve Süreçler
Programın ikinci etabı, 13 Eylül tarihinde, Facebook’un Türkiye’deki yeni topluluk merkezi olan Facebook İstasyon’da gerçekleştirilecek. Eğitimler ve atölye çalışmaları, dijital pazarlama ve e-ticaret alanlarında hiçbir deneyimi olmayan kişilere de hitap edecek şekilde tasarlandı.
Dijitalleşme ile Geleceğe Yatırım
Facebook’un Türkiye’de başlattığı bu program, sadece KOBİ’lere değil, aynı zamanda iş arayan bireylere de fırsatlar sunuyor. Dijital beceriler kazandırarak hem kişilerin iş bulma olasılıklarını artırmayı hem de KOBİ’lerin global pazarda rekabet edebilirliklerini yükseltmeyi hedefliyor. Türkiye ekonomisinin dijitalleşme ile daha güçlü bir geleceğe adım atması bekleniyor.