İstanbul
Az bulutlu
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Ara
Son Dakika Gündem Çorum'da eğitimde devrim: 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' tanıtıldı

Çorum'da eğitimde devrim: 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' tanıtıldı

Çorum'da Milli Eğitim Bakanlığı'nın semineriyle "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" tanıtıldı. Model, "Erdem, Değer, Eylem" temelli yeni bir eğitim yaklaşımı sunuyor. Peki, modelin temel hedefleri neler? İşte detaylar...

3 Dakika
Okunma Süresi

Çorum'da Milli Eğitim Bakanlığı'nın öncülüğünde düzenlenen bir seminerde, "Erdem, Değer, Eylem" temelli yeni eğitim yaklaşımı öğretmen ve yöneticilere tanıtıldı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Türkiye'nin eğitim vizyonunu yeniden şekillendirmeyi amaçlıyor. Seminerde, modelin temel bileşenleri olan öğrenci profili, erdem-değer-eylem çerçevesi ve beceriler çerçevesi detaylı bir şekilde ele alındı. Modelin, milli ve manevi değerler doğrultusunda şekillenen yapısıyla toplumsal gelişime katkı sunması hedefleniyor.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin Temel Yaklaşımı

19 Mayıs Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bayram Özer, modelin özgün ve disiplinlerarası bir yaklaşımı benimsediğini vurguladı. Özer, modelin erdem, değer ve eylem temelli bir çerçeveye sahip olduğunu belirterek, öğrencilerin milli kimliklerini tanımaları, değerleri öğrenmeleri ve bireysel gelişimlerine katkı sunmalarının temel hedefler arasında yer aldığını ifade etti. Model, eğitimde yeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyor.

İl Milli Eğitim Müdürü'nün Açıklamaları

İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Çağlar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin köklü bir medeniyetin eğitim anlayışını çağın gereklilikleriyle buluşturan, yerli ve milli bir eğitim vizyonu olduğunu belirtti. Çağlar, bilgiyi yalnızca aktaran değil, sorgulayan ve yaşamına katan bireyler yetiştirmeyi amaçladıklarını söyledi. Ayrıca, öğrenciyi merkeze alan, öğretmeni rehberlik rolünde güçlendiren bir öğretim programı modeli sunulduğunu ekledi.

Seminerin İçeriği ve Katılımcıları

İki gün sürecek program boyunca, modelin oluşturulmasında görev alan akademisyenler tarafından sunumlar gerçekleştirilecek. Katılımcılar, branşlarına özel öğretim programlarını inceleme ve sınıf içi uygulamalar hakkında detaylı bilgi edinme fırsatı bulacak. Seminere Vali Yardımcısı Yeliz Mercan, Belediye Başkan Yardımcısı Lemzi Çöplü, akademisyenler, okul yöneticileri ve öğretmenler katıldı. Eğitimcilerin yoğun ilgisi, modelin başarısına olan inancı gösteriyor.

Modelin Beklenen Etkileri

Eğitimcilerin yoğun ilgi gösterdiği seminerin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin sahada etkili bir şekilde uygulanmasına katkı sağlaması bekleniyor. Yeni modelin, eğitim sistemine getireceği yeniliklerle öğrencilerin gelişimine önemli katkılar sunması hedefleniyor. Modelin başarılı bir şekilde uygulanması, Türkiye'nin eğitim alanındaki hedeflerine ulaşmasında kritik bir rol oynayacak.

Vali Çalgan'ın Seminer Ziyareti

Çorum Valisi Ali Çalgan, "Kavramlardan Uygulamaya: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" başlıklı seminerin açılış programına katılarak destek verdi. Vali Çalgan, yaptığı konuşmada, modelin önemine vurgu yaparak, eğitimde yapılacak yeniliklerin Türkiye'nin geleceği için hayati öneme sahip olduğunu belirtti. Vali Çalgan'ın ziyareti, seminere olan ilgiyi artırdı ve katılımcılara motivasyon sağladı.

Kaynak: İHLAS HABER AJANSI
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *