İstanbul
Kapalı
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Son Dakika Gündem Ramazan mahyası, 106 yıldır Reşadiye Camii'ni aydınlatıyor

Ramazan mahyası, 106 yıldır Reşadiye Camii'ni aydınlatıyor

Eskişehir’de, 106 yıllık Reşadiye Camii, her Ramazan olduğu gibi bu sene de bu sene de Ramazan mahyası ile süslendi. Elektrikçi Ersin Mustafa Odabaşı ve oğlu Baran Odabaşı, hazırlıklarını yaklaşık bir hafta süren titiz bir çalışma ile tamamladı. İki minarenin arasına yerleştirilen mahyaya “Hoş geldin ya şehri Ramazan” yazısı yansıtıldı ve bu manzara, karanlıkla birlikte etkileyici bir görsellik ortaya çıkardı.

3 Dakika
Okunma Süresi

Osmanlı döneminden günümüze kadar uzanan Ramazan mahyası geleneği, her yıl camilerde uygulanan ve halk tarafından büyük ilgiyle izlenen bir uygulamadır. Reşadiye Camii’ne asılan mahya, bu geleneğin bir parçası olarak önemli bir yer tutmaktadır. Mahya, sadece camiyi aydınlatmakla kalmaz, Ramazan’ın manevi havasını da yansıtarak toplumu Ramazan’ın gelişini kutlamaya davet eder.

Baba-Oğul Emeğiyle Mahya Asma İşlemi

Bu yılki Ramazan mahyasını ise elektrikçi Ersin Mustafa Odabaşı ve oğlu Baran Odabaşı birlikte hazırladı. Mahyanın hazırlanması için uzun süren bir hazırlık süreci gerekmektedir. 30 metre yüksekliğe asılan mahya için baba ve oğlu, zorlu bir çalışma yürüttü. Ersin Mustafa Odabaşı, “Bu işin zorluğu var ama sonunda ortaya çıkan güzellik her şeye değer,” diyerek işin zorluklarına rağmen mahyanın hazırlanmasının, Ramazan’ın anlamını topluma yansıtmak açısından önemli olduğunu vurguladı.

Baba ve Oğul Arasındaki İleriye Dönük Miras

Baba Ersin Mustafa Odabaşı, her yıl olduğu gibi Ramazan mahyasını asmanın bir gelenek haline geldiğini belirterek, oğlu Baran’la birlikte geleneği yaşatmaya gayret ettiklerini söyledi. Baran Odabaşı ise, bu işin kendisi için yeni olduğunu belirterek, babasıyla çalışarak Ramazan geleneğini devralmaya başladığını ifade etti. Baran, elektriksel kısmı babasının üstlendiğini, kendisinin ise ona yardımcı olmaya çalıştığını söyledi.

İki Kuşağın Ortak Paydası: Ramazan Mahyası

Eskişehir’deki Reşadiye Camii'nde babasından devraldığı bu gelenekle ilgili olarak Baran, “Ramazan için özel ampullerle ışıklandırma yapıyoruz. Bunun adına mahya deniyor. Babamla birlikte bu geleneği sürdürüyoruz. Benim için yeni bir deneyim ama babama yardımcı olmaktan keyif alıyorum” şeklinde konuştu. Baba ve oğlu birlikte yürüttüğü bu çalışmalar, nesiller arası köprü kurarak geleneksel değerlerin yaşatılmasına katkı sağlıyor.

Halkın İlgiyle İzlendiği Görsel Şölen

Havanın kararmasıyla birlikte mahya, büyük bir görsel şölen sunarak halkın ilgisini topladı. Vatandaşlar, caminin etrafında toplanarak Ramazan’ın manevi havasını hissetti. Mahya, şehrin farklı bölgelerinden de rahatlıkla görülebilirken, halkın bu anı fotoğraflamak için cami önünde uzun süre beklediği gözlendi. Ramazan boyunca camiyi aydınlatan bu ışıklandırmalar, şehre özgün bir atmosfer kazandırıyor.

Geleneksel Ramazan Mahyasının Geleceği

Baba ve oğlu Odabaşı, yıllardır süregelen bu geleneği devam ettirerek Ramazan mahyasının geleceğini sağlamlaştırmayı hedefliyor. Her geçen yıl, caminin etrafındaki insanların ilgisi artarken, Ramazan’ın coşkusunu paylaşma biçimi de şekil alıyor. Bu tür geleneklerin, nesilden nesile aktarılması, toplumsal bağların güçlenmesine ve kültürün yaşatılmasına büyük katkı sağlıyor.

Ramazan Mahyası Bir Kültür Mirasıdır

Reşadiye Camii’ne asılan bu mahya, sadece bir ışıklandırma değil, aynı zamanda toplumsal değerleri yansıtan, bir kültür mirasıdır. Eskişehirli baba ve oğulun ortak çalışması ise bu geleneksel değerlerin süregeldiğini ve geliştiğini gösteriyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *